CZYM JEST KONTO INTERNETOWE ?
Konto internetowe to nowoczesny system bankowości elektronicznej, umożliwiający klientowi całodobowy dostęp do rachunków bankowych (prywatnych i korporacyjnych) prowadzonych przez BS w Lipnie za pośrednictwem Internetu. Korzystając z konta internetowego klient ma dostęp między innymi do informacji o stanie i historii rachunku, może dokonywać przelewów itp. Konto internetowe jest wygodnym i prostym sposobem obsługi rachunku, wszędzie tam, gdzie mają Państwo dostęp do Internetu.
JAKIE KORZYŚCI DAJE POSIADANIE KONTA INTERNETOWEGO ?
Przy pomocy konta internetowego można:
- sprawdzić stan konta
- przeglądać i drukować historię wykonanych operacji
- zlecać przelewy, również do ZUS i US
- składać zlecenia stałe
Konto internetowe to znaczna oszczędność czasu, a także tańsze przelewy
JAK URUCHOMIĆ USŁUGĘ ?
Aby skorzystać z usługi wystarczy:
- przyjść do placówki banku z dokumentem tożsamości
- złożyć pisemny wniosek
- podpisać umowę z bankiem
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA
W systemie bankowości internetowej zastosowane zostały najwyższej klasy rozwiązania gwarantujące pełne bezpieczeństwo podczas jego użytkowania. Po stronie użytkownika leży jednak konieczność przestrzegania pewnych zasad, które pozwalają zachować wbudowane zabezpieczenia:
- loguj się wyłącznie bezpośrednio ze strony https://bank.cui.pl/lipno dla klientów korzystających z tokena oraz https://bank.cui.pl/lipno_k dla klientów korzystających z kart chipowych.
- zanim podasz swoją nazwę użytkownika i hasło upewnij się, że w pasku adresu przeglądarki wpisana jest właściwa nazwa strony rozpoczynająca się od https
- sprawdź, czy na dolnym pasku przeglądarki, na pasku adresu lub obok niego znajduje się ikonka kłódki. Jest to oznaczenie certyfikatu bezpieczeństwa, po dwukrotnym kliknięciu na kłódkę zostanie wyświetlona informacja dla kogo certyfikat został wystawiony. Certyfikat powinien być wystawiony dla: Asseco Poland S.A, bank.cui.pl https w adresie oraz kłódka są potwierdzeniem, że połączenie z MR Bank online jest szyfrowane i zabezpieczone.
- podczas wprowadzania nazwy użytkownika/haseł sprawdź czy nie jest włączony klawisz Caps Lock, gdyż trzykrotne podanie niewłaściwego hasła powoduje zablokowanie identyfikatora użytkownika. W celu odblokowania identyfikatora użytkownika, należy zgłosić się do placówki Banku
- nie uruchamiaj Systemu poprzez załączniki lub linki / adresy otrzymane pocztą elektroniczną
- nie odpowiadaj na e-maile z prośbą o weryfikację Twoich danych, w szczególności nigdy nie wysyłaj swojej nazwy użytkownika i hasła
- unikaj logowania do Systemu z komputerów, do których nie masz pełnego zaufania (np. w kawiarenkach internetowych)
- dbaj o bezpieczeństwo swojego komputera, z którego najczęściej się logujesz - instaluj tylko programy znanego pochodzenia, chroń komputer przed wirusami instalując na nim oprogramowanie antywirusowe, instaluj poprawki systemu zalecane przez producenta
- dla własnego bezpieczeństwa, w ustawieniach przeglądarki wyłącz zapisywanie szyfrowanych stron