Bank Spółdzielczy w Lipnie  wdrożył zalecenia Ustawy o sygnalistach z dnia 14 czerwca 2024 r.

o ochronie sygnalistów.

Wprowadzona procedura dedykowana jest w szczególności obecnym lub byłym pracownikom,

współpracownikom, kandydatom, stażystom, dostawcom, kontrahentom, udziałowcom czy członkom

organów banku.

Podstawowy katalog naruszeń prawa, które mogą być zgłaszane obejmuje następujące obszary: korupcja, zamówienia publiczne, usługi, produkty i rynki finansowe, przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, bezpieczeństwo produktów i ich zgodność z wymogami, bezpieczeństwo transportu, ochrona środowiska, zdrowie publiczne, ochrona konsumentów, ochrona prywatności i danych osobowych, bezpieczeństwo sieci i systemów teleinformatycznych, inne nieprawidłowości, o których mowa w ustawie, o ile informację o danym naruszeniu osoba zgłaszająca uzyskała w kontekście związanym z pracą.

Zgłoszenie powinno zawierać przejrzyste i możliwie pełne wyjaśnienie na czym polega naruszenie, opis wszystkich znanych szczegółów danej sytuacji ( kiedy miała ona miejsce i na czym polegała nieprawidłowość, a także przedstawiać jak najwięcej dodatkowych informacji, takich jak listę świadków czy posiadane dowody (e-maile, zestawienia, faktury, itp.).

Przy składaniu zgłoszenia rekomendujemy podanie adres do kontaktu (np. adres korespondencyjny, adres e-mail czy numer telefonu). Brak jego przekazania uniemożliwi lub znacznie utrudni komunikację pomiędzy nami, a w konsekwencji może uniemożliwić przekazanie potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia lub informacji zwrotnej po zakończeniu działań następczych.

Bank zastrzega sobie prawo do nie podejmowania się wyjaśnienia informacji, które zgłaszane są anonimowo. Zgłoszenie musi zawierać dane, które pozwolą na zidentyfikowanie tożsamości sygnalisty.

Zgłoszenia należy kierować na adres: sygnalista@bslipno.sg.pl